The Tournament
Over the course of a weekend tournament, youth sledge hockey teams from the U.S. and Canada battle for supremacy. Designed for players who have a physical challenge, the fundaments of the sport -- passing, shooting, trash talking your opponents - remain the same. Winnipeg-based Métis filmmaker Sam Vint captures the end-to-end action as the Manitoba Sledgehammers do it all.