Turnage - Remembering; Mahler - Symphony No. 6
Sir Simon Rattle and the LSO give the world premiere of Mark-Anthony Turnage’s Remembering. Mahler’s Sixth Symphony is disturbing in its nihilistic despair yet attains a true and monumental grandeur. The orchestral forces used are formidable.