Of Women and Horses
Enraged by the sale of the vaulting horse that she'd been promised as hers to ride, Gracieuse, a talented rider, dumps her job at a stable. She starts again from zero by accepting work as a groom at a dressage stud farm. The owner, Joséphine de Silène, exploits with an iron fist the international renown of a German trainer, Franz Mann, former champion, now cynical and worn out. This microcosm of power and money has no time for Gracieuse, whose only assets are her talent, her fiercely stubborn character, and, most particularly, her determination to succeed. She pursues her sole obsession: to have horse to call her own that she will take to the top...