Time Out of Mind
An increasingly desperate man, George (Richard Gere), finds himself adrift on the unforgiving streets of New York City. When he seeks refuge at Bellevue Hospital, Manhattan's largest intake centre for homeless men, he befriends a seasoned shelter dweller (Ben Vereen) and begins to find hope of repairing his relationship with his estranged daughter (Jena Malone). With a successful career spanning four decades, Time Out of Mind sees Gere immerse himself in the role of George - navigating the bureaucratic troubles of shelters in New York City, providing additional insight into urban poverty, challenging our perception of the homeless and bringing compassion to a group of people who are often neglected by society.