Vatsyayana Kamasutra
Vatsyayana Kamasutra is the biography of Vatsyayana, renowned for his treatise on human sexual behavior, the Kamasutra. It narrates the journey of a prominent politician from Patliputra who, following a conflict with the king, opts for self-exile. During his exile in Ujjaini, he weds Bithika. The joys of physical intimacy and his scholarly disposition motivate him to pen the Kamasutra.