Starring Víkingur Ólafsson
On his 2021 album Mozart & Contemporaries, Víkingur Ólafsson explores an extraordinarily rich period in the life of one of the greatest composers of all time, while also delving into the work of some of Mozart’s 18th-century contemporaries. In this short film, Ólafsson takes us to the heart of the album’s creation and reveals how recording Mozart & Contemporaries in Spatial Audio brought the Icelandic pianist ever closer to his listeners.