Wine Masters: Piedmont
Barolo and Barbaresco wines are strongly in demand by wine collectors. Although both villages in Piedmont are very close, and the wines are both made by Nebbiolo grapes, some say Barolo is more masculine and Barbaresco is more feminine. Gaia Gaja: “Barolo is a gentleman and Barbaresco is a lady, but a ‘tough’ lady.” Angelo Gaja: “The small imperfections give the soul to the wine.”