12th Annual Soompi Awards
The Soompi Awards is an international fan-driven event that celebrates the global impact of K-pop and K-drama. Nominees for the K-pop Awards are selected from the Soompi Music Chart, which considers artists' achievements on Korean charts and their Soompi popularity. The K-drama Awards showcase the best dramas, variety shows, and actors from Korean television in 2016, curated based on Korean viewership and Soompi popularity. This annual event highlights the international fan community's passion and influence in the Korean entertainment industry.