As a newer generation of Duttons take the forefront, they must face bigger challenges to protect their land and family in the era of Western expansion, Prohibition and the Great Depression.
Following a new generation of Duttons; Jacob quashes a dispute between cattle ranchers and sheep herders; Cara informs Liz of the sacrifices of marrying into the Dutton family; another Dutton finds himself far from home.
Nature's Empty Throne
Jacob and the Yellowstone cowboys save one of their own before deciding their next move; Teonna continues to endure at the hands of Sister Mary; Cara and Emma discuss Elizabeth and Jack; Alexandra makes a bold decision.
The War Has Come Home
Jacob, Cara, and the Duttons go into town to take care of some business and pleasure. Spencer and Alexandra decide they won't waste any time, and later find new danger. The Duttons realise the feud with the sheep herders is far from over.
In the wake of the attack, Cara and the Duttons carefully plan their next move. Spencer and Alexandra enjoy the pleasures of Zanzibar, unaware of what has happened back home. Also, Banner Creighton seeks a powerful ally.
Spencer and Alexandra begin their long journey back to Montana; Banner and Whitfield plot their next move to control the valley; Teonna goes to great lengths to secure her freedom and safety.
In the wake of the tugboat crash, the next step in Spencer and Alexandra's fate is revealed; Cara and McDowell begin hiring new Livestock Officers; Teonna covers her tracks as Marshals come looking; Jacob gains strength.