4x4 - The All Wheel Drive Magazine is the destination for lovers of vehicles with all-wheel drive and provides reviews and previews of SUVs and crossovers, which are suitable for adventures in ice, dirt and the urban jungle. 4x4 also showcases vintage off-roaders, portrais exciting off-road racing series and brings you reports from the most spectacular off-road events from around the world.
Through the desert
The Dakar is the hardest rallye of the world. In 2010 BMW and the German racing team X-Raid decide to turn the Mini, a first class fun car for the streets, into an off-road vehicle. Also on this episode: 4x4 checks out the Mercedes G63 AMG 6x6 in his natural environment: the deserts around Dubai and drive the Kia Sportage in the Mediterranean area in Sicily.
Trendy City SUVs
City SUVs are the latest trend in the automobile industry. They are as short as a Golf, but they provide a better view due to a raised seat position. All-wheel drive is not necessary for those cuddly off-road vehicles, but a cool image and a urban design is. Also on this episode: an off-road review of the Subaru XV and an incredible comparison between Audi RS Q3 and Mercedes GLA AMG.
This time 4x4 shows unusual SUVs like the Mitsubishi Outlander. However, we're not talking about the regular one, but the world's first plug-in hybrid SUV with two electric engines and a 2-liter gasoline engine. Does a hybrid SUV make sense on pathless terrain though? 4x4 tested it. Furthermore: the American full-sized pickup Chevrolet Silverado that can save you money - with natural gas!
There is a cliche about SUVs that they are only used by wealthy big-city mothers to bring the kids to school. But truth is: mountain and desert areas have the highest density of all-wheel drives. Follow two charming but tough ladies in a Hummer H3, when they conquer the Atlas Mountains at the Conti 4x4 trophy. Plus: Two female reporters test the SsangYong Rexton and Hyundai Grand Santa Fe.
For a very long time, Bentley and Jaguar have opted not to produce any SUVs. But after a change of mind, they developed concepts for luxurious SUVs. Are luxury SUVs really necessary or might they even be better than other luxury models? Seeing that SUVs are still hugely popular, it's a logical step for those luxery brands to introduce cars with a higher seating position.