Alphas
The team of Alphas, including new member Hicks (Warren Christie), relocates to new offices in Queens after the attack on Dr. Rosen's (David Strathairn) life. While adjusting to their new surroundings the team investigates a series of violent public riots that are breaking out on the east coast. The only connection between the riots is a runaway teen, an Alpha, who overproduces certain pheromones that causes people nearby to become violent. Rosen's team must find a way to stop this Alpha without losing control themselves.
Moving in on a Red Flag stranglehold, Dr. Rosen (David Strathairn) and his team encounter a group of Alphas with unfathomable abilities. After they escape capture, Gary (Ryan Cartwright) connects with their prisoner, Anna, an autistic young woman with the ability to understand all languages. Using her abilities Anna helps Gary, Rosen and the team uncover that Red Flag is plotting a large-scale terrorist attack that might change the existence of Alphas as we know it.
Rachel goes on a date that ends with a powerful kiss; Rosen's team officially joins the Defense Criminal Investigation Service, and their first case is to probe a series of deaths linked to a high school in Pennsylvania.