Anderson "Spider" Silva
Anderson Silva is trained in several martial arts techniques. In order to earn money, Anderson turned professional and became a mixed martial arts fighter who wrote himself into the history books with his fight name 'Spider'.
After one of the most difficult victories of Anderson's career, his adolescence is recounted, between fights, relationships with his family and the dangers of an unwelcoming Curitiba.
Anderson works two jobs to support his family. For his first major tournament, he embarks on a gruelling journey and must also fight for the survival of his newborn son.
Anderson travels to Japan for a decisive fight, but the difficulties of adaptation and questions about his past jeopardise his chances of becoming champion.
An established MMA champion, Anderson's ambition is to become a world star. A new image consultant helps him get there, and now everyone wants Spider, but fame comes at a price.
Anderson is torn between returning to fighting or living off the image he's built up around Spider. The loss of a loved one rekindles family ties severed by his rise in the sport.