Anne with an E
Your Will Shall Decide Your Destiny
A bungled message brings spirited orphan Anne Shirley to Green Gables, where unmarried siblings Matthew and Marilla Cuthbert are waiting for a boy.
A determined Matthew embarks on a journey to bring Anne home. Marilla is sick with worry but struggles to express her emotions.
But What Is So Headstrong as Youth?
Anne starts school in Avonlea and discovers she has much to learn. Marilla steps out of her comfort zone to attend a meeting for progressive mothers.
A minister's advice prompts Marilla to question her choices. When tragedy strikes, Anne's intellect saves lives - and her sullied reputation.
Anne hosts Diana for her first 'grown-up' tea, but the affair proves a bit too intoxicating. Matthew runs an errand of utmost importance.
Anne's resourcefulness mends fences with the Barrys when Minnie May falls gravely ill. An affecting loss stirs up memories of Marilla's past.