Becoming Elizabeth
Before she ascended the throne, young Elizabeth Tudor was an orphaned teenager who became embroiled in the political and sexual politics of the English court. With no clear heir, the death of King Henry the VIII sets into motion a scramble for power.
Keep Your Knife Bright
With the death of Henry VIII, his three children - Mary, Elizabeth and Edward - become key players in a dangerous game as the English court embarks on a race for control of a new England.
You Cannot Keep The Birds From Flying Over Your Head
Christmas at court, and a controversial masque leaves Protestant Edward and Catholic Mary at odds. Elizabeth finds herself in the middle as Mary demands she come live with her.
The Lord Protector's plan for peace between the siblings only causes Catherine and Thomas to accelerate their own, using Elizabeth's 15th birthday as cover.
Having been sent away from Catherine and Thomas' household, Elizabeth is amongst strangers in the house of Kat's brother-in-law Antony Denny, and terrified of anyone finding out her secrets from Chelsea Place.