Black Ops
`Black Ops' brings viewers along on top-secret special ops missions. The series reveals how elite military units in different countries carry out high-risk/zero-recognition assignments. Expert testimony and dramatic re-enactments tell the inside story on each operation, including the battle against the Taj Palace terrorists in Mumbai, the hunt for Abdul Musab Al-Zarqawi, the killing of Osama bin Laden, the SAS raid in Sierra Leone, the Moscow theatre siege, and the Lufthansa hostage rescue in Mogadishu.
City Under Siege
On the 26th November 2008, India’s largest city, Mumbai, was shaken by a series of unprecedented brutal terrorist attacks. Several landmarks were hit whilst bombs blasted across the city. A young Rabbi and his pregnant wife were murdered at a Jewish centre and the iconic 5-star Taj Mahal Palace Hotel was besieged and set on fire.
A flight carrying 246 people departs from Tel Aviv, bound for Paris. When the plane makes a brief stop in Athens, 4 terrorists board and hijack the flight; re-routing it to Entebbe in Uganda. They demanded the release of 53 terrorists held in prisons around the world within 48 hours, if not they will start executing passengers.