Channel by Channel
Rincon Sapiência
For Rincon Sapiência, the story and the lyrics of songs matter just as much as the music. Hear his approach to creating music as he breaks down his track 'Ponta de Lança'.
Brazilian samba singer Elza Soares looks back at one of the tracks that she is most passionate about. Not only is 'Dentro de Cada Um' one of her favourite tracks, it ended up being a controversial song.
Hear from Dinho and Benke of Brazilian psychedelic rock band Boogarins as they go through their track 'Lá Vem a Morte' and discuss how they made it sound epic.
Brazilian singer-songwriter and illustrator Tulipa Ruiz breaks down her hit track 'Tafetá', a song she wrote in just one night in a wave of inspiration.