Classified
Rachel and Émile go into crisis control mode due to a shooting near the American embassy. The attack seems to target Yasser Chadli, a pacifist political dissident from the Shammar emirate.
Rachel works hard to uncover the reasons for the attack. Émile is put under pressure to verify the identity of the CIA double agent. Two agents are assigned to the Chadli case.
The CIA gets in contact with Rachel. At the SSC, McKenna, the boss of the Quebec division, must handle the intrigues of Bartoli, the national security advisor.
Émile is torn between his love for Rachel and his professional pledge. Shammar's secret services seem to be responsible for the intimidation of Yasser.
Émile hides his dismay at Rachel's double life in order to reassure his daughters. He then tries to advance his investigation into the covert activities of the Shammar secret services in Montreal.