Curious Minds: Astronomy
What is astronomy discovering about our solar system and the asteroids, planets, meteors and stars that we see in the night sky?
Are Asteroids A Hazard?
From their role in extinction events to current impact possibilities, Nick Moskovitz, astronomer at the Lowell Observatory, explains the dangers posed by asteroids. Could we ever really prevent an impact from an asteroid hurtling through space to earth?
Nick Moskovitz, astronomer at the Lowell Observatory, looks at Europa, one of Jupiter's moons; the ingredients found within it could sustain life.
Nick Moskovitz, astronomer at the Lowell Observatory, explains how we might have migrated to Earth from another planet.
Nick Moskovitz, astronomer at the Lowell Observatory, describes the harsh conditions that may harbor life as well as which planets may be habitable for living organisms.