Design and Conquer with Matt Jones
Mountain bike slopestyle star Matt Jones is no stranger to world firsts. Follow him on his new journey to land three never-before-seen tricks and watch as the tricks go from his imagination to reality.
Building from the Bottom Up With Kye Forte
Matt Jones and his twin brother, Jono, begin to envision Matt's new tricks and start planning the set-up he'll need with the help of BMXer Kye Forte.
Getting Creative With Kriss Kyle
Matt Jones heads to Scotland to meet up with Kriss Kyle in order to get the creativity flowing. The creative process is going well, but the practice proves to be painful for Matt.
Matt Jones reaches a wall with progressing his new tricks and decides to seek advice from Gee Atherton. Matt's hoping that tapping into Gee's mindset will help him get to the next stage.
It's crunch time for Matt Jones as the course is complete, and it's time to make it happen. The practice required to land two world-first tricks is not without pain.