Destination Truth
World adventurers, led by paranormal researcher Josh Gates, travel the globe on the trail of the supernatural, hunting for strange creatures and paranormal phenomena. They interview local residents, research the history of the area and search for physical evidence of the supernatural phenomenon, bringing viewers along for the ride.
Iguanodon and Mermaid
Josh and his team head to Papua New Guinea to investigate legends of a mermaid and a reptilian beast.
Haunted Village and Naga
Legends of a dragon-like monster bring the crew to Thailand; Khon Kaen is the site of possible paranormal activity.
The team investigates the chupacabra of Chile, searching for a birdlike creature in Papua New Guinea.
The crew gathers evidence of an aquatic creature in Argentina; the team looks into a sasquatch sighting in Malaysia.
Josh and the team search and investigate the Argentine countryside for a wolf man and a dwarf-like creature.