From
The Way Things Are Now
At Colony House, Tabitha and Julie grapple with their new nightmarish reality. Out in the forest, Jim, Boyd and Kristi struggle to treat Ethan's injuries. Tragedy strikes from an unexpected source as a new threat arises.
The Matthews family must choose which of the two settlements they will join, Jade comes to terms with his situation and Boyd is faced with an impossible decision that strikes at the very heart of life in the town.
Julie finds comfort in her new friends while Jim and Tabitha deal with their marriage. Ethan ventures off into the forest with Victor and Father Khatri urges Boyd to embrace his role as leader while Sara receives another horrifying directive.
Jim, Tabitha and Ethan begin asking questions about where they are in the hopes it may lead them home. Ellis and Fatima show Julie the lighter side of life in town, and Jade struggles to make sense of their situation while Boyd seeks guidance.
Boyd's plan to head off into the forest provokes an unexpected response from Kenny and Jade enlists Jim's help with an experiment. Meanwhile, Tabitha makes a chilling discovery that sends her down a unique path searching for answers.