Frozen Gold
Christian faces a crucial skills test on a 38t excavator and digs down to the blue clay layer that Ray hopes will be the key to the team finding a fortune. Elley and Christian do some prospecting and find the biggest piece of gold so far.
Ray and Elley face a gruelling trek to a neighbouring claim site. Erik, Kimberley and Tiffany rebel after their attempt to set up the sluice is an epic fail. Erik challenges Ray's leadership, which divides the team and has devastating consequences.