2003 ALCS - New York Yankees vs. Boston Red Sox
With a World Series berth on the line, the greatest rivals in baseball history face each other in a decisive game. The Red Sox have been waiting for this moment for 86 years.
In 1978, Peter Pocklington, owner of the Edmonton Oilers, gets 17-year-old Wayne Gretzky from the Indianapolis Racers for 875,000 dollars. In 1987, Gretzky's talents grow unrivalled.
2006 WCSF - Dallas Mavericks vs. San Antonio Spurs
At the turn of the century, a generation of Europeans enter the NBA with skill and commitment, but are thwarted by bigger and stronger competition from American players. Dirk Nowitzki faces the mighty Spurs in 2006.
The Chicago Cubs have not won the World Series in 108 years, but in 2016, after trailing 3-1 in the series, the Cubs are just one win away from ending their streak. As they play against the Cleveland Indians, the Cubs must give their all.
Mark Messier moves to the New York Rangers in the early 1990s, with the team not having won a Stanley Cup since 1940. Messier takes it upon himself to end the Rangers' 54-year losing streak.