McKinley High's Spanish teacher Will Schuester begs Principal Figgins for the job as Glee Club organiser when the former incumbent is sacked.
Will forms an a cappella group and spends more time with them than he does with New Directions after he is asked to perform at the PTA meeting with some surprising additions to his group.
Kurt joins the football team just to impress his father, Finn and Quinn's relationship get a shocking development, and Rachel thinks her star is fading when Tina is given a better part during rehearsals which causes her to leave. Elsewhere, Sue continues her schemes to dismantle the glee club.
In order to give the glee club more of an edge, Will recruits his former classmate, April Rhodes, to spice their routines up. However, despite adding more of an edge, Will realises he may be losing one of his members.