Haus Kummerveldt
In stuffy late-nineteenth century Germany, young and rebellious Luise von Kummerveldt wants to blaze her own trail.
After jumping out the window rather than accept a marriage proposal, Luise sees the doctor Büchner, who is smitten by her.
Episode 5: As Veit tries to get closer to Karla, Luise realises what her position as a woman means.