Heirs of the Night
In the late 1800s, a prophecy warns the five remaining vampire clans in Europe that they need to unite or else they will become extinct; Alisa and the Heirs attempt to save the world from eternal darkness, but joining forces is easier said than done.
The Spark
Lars af Dracas overhears the Noaidi predict the future of all vampires: if the clans don't reunite, they will go extinct. His father sends out a message to the other four remaining clans to join forces.
Vampire School
On the ship the Elisabetha the vampires set sail for Hamburg, to save the Vamalias from the Redmasks. Alisa is discovered by a Redmask but manages to escape through the roof in the attic. In the street she is stopped by Hindrik, who came to save her.
The Elders leave the heirs in the care of the Nosferas clan. Malcolm and Lars don't really feel like going to school at all and sneak off. Making friends isn't so easy for Alisa in vampire school, and she keeps getting visions that make no sense.
Dracula turns the innkeeper into his shadow vampire, so he must obey his every wish. Alisa is struggling in school as her special power, love, is made fun of in class.
Nicu and his mum also arrive in Italy. Alisa wants to find out more about Dracula and the Knot and goes to the library. Just as she finds a book on Dracula, she bumps into Nicu. They reconnect.
Alisa and Nicu are locked in a cell at the police station. Both Nicu and Alisa try to figure out what was going on, but Alisa can never tell Nicu the truth.