History's Deadliest With Ving Rhames
From killer hurricanes and tsunamis to earthquakes, floods and fires, these are the deadliest natural disasters ever recorded.
Explosions
One spark is all it takes; from the Hindenburg disaster to Krakatoa's violent volcanic eruption in 1883, these explosions are among history's deadliest.
Isolated, deadly, and unforgettable; places like Iwo Jima, Devil's Island, and Snake Island are home to some of history's darkest stories.
From mad rulers like Caligula and Ivan the Terrible, to dictators like Mao Zedong and Saddam Hussein who killed by the millions, these are history's deadliest tyrants.
From the Johnstown flood to the Indonesian tsunami, discover how water's power can transform into an unstoppable agent of death.
From ancient war machines to devastating weapons of mass destruction, these are the innovations that changed warfare and rank among history's deadliest.