Hogie the Globehopper
Hogie Goes to Paris
Hogie and friends travel to Paris where they help a new friend to return his father's forgotten lunch, as his father prepares for Bastille Day at the Eiffel Tower.
Hogie Goes to Kelantan
Hogie and friends travel to Kelantan and land in the middle of a jungle village when their balloon pops mid-flight, a long way from Kuala Lumpur.
Hogie and his friends travel to Machu Picchu and learn about the Inca. Their new friend Tika takes them on a tour, teaching them about the Inca and the local hot springs.
Hogie and friends travel to Cairo on the day of Sham El-Nessim, a celebration of spring, and have a picnic with their new friend Nadia.
Hogie and friends travel to the city of New Orleans on the day of Mardi Gras. Their new friend, Jackie, and her father welcome them, inviting them to join their crew for the parade.
Hogie and friends travel to Te Tai Rawhitithe in search of whales. Their new friend Paikea welcomes them to their village, and teaches them about the Maori.