Horses & Humans
Horses & Humans is a cultural and cinematic journey through Saudi Arabia, Morocco, Mongolia, Mexico, Argentina, India, and Brazil. It explores the deep connection between humans and horses, showing how this ancestral bond remains alive as a symbol of identity, tradition, and pride in every culture.
In the heart of Mexico, charrería is much more than a sport: it is a statement of identity. This episode walks through the Millionaire Test and the Nine Lucks, the disciplines that define a charro, revealing the meaning behind each move: skill, honor and heritage.
At Fazenda Paraízo, Elizabeth Lemanski dedicates her life to Criollo horses: how she raises them, how she trains them and how she spends her daily life in the field.
The Tbourida is a centuries-old equestrian tradition: rows of riders who ride in unison and fire their gunpowder-the zorba-in perfect synchronicity.
It all started here. Mongolia is the birthplace of the world's first domesticated horse and the land of Genghis Khan, whose empire was built by horse.