How Disney Built America
The history of Walt Disney and how the iconic Disney brand, fuelled by the creation of characters, family films, theme parks, technological innovations, and more, continues to shape generations and is forever woven into the fabric of American life.
Dawn of the Animated Blockbuster
Facing soaring costs, mounting criticism, and a tight deadline, Walt Disney creates the first full-length animated feature film, giving rise to the billion-dollar business of animated films.
Walt Disney overcomes obstacles to create the first theme park, where instead of thrill rides, he gives the visitor an immersive journey into a story.
Amidst financial troubles, Disney hires an ingenious marketing whiz who helps them figure out how to bring their beloved characters off the screen and into the hands of millions.