Jack Hunter
Young archaeologist Jack Hunter planned only to take a picture of a cuneiform tablet from once unsurpassed Mesopotamian metropolis Ugarit in present Syria, but is caught and has to steal it from a private museum in France.
Jack Hunter realizes the pharaoh's tomb is empty except for a Roman coin means the treasure was looted to Rome but later probably transferred the new, Byzantine capital, Constantinople. There the NSA reunites him with Nadia and Tariq, mainly as cover, to prevent the mighty combined weapon falling into criminal hands.