Janet Jackson
The definitive story of Janet Jackson. As one of the best-selling and highest-earning artists in music history, Janet has enjoyed immense levels of success, experienced incredible tragedy, and endured a tumultuous private life.
At the age of seven, Janet's father, tough talking Joe Jackson, puts her to work in the family show. Her father never asked if she wanted to be a performer, so it's down to Janet to find her own path.
After two unsuccessful albums and a failed marriage, Janet decides that if she's going to have a musical career, it will be on her own terms; she has to take control of her life.
Janet signs multi-million dollar sponsorship contracts, lands leading roles in feature films, and becomes a sex-icon; but with news of accusations about Michael, her world comes crashing down.
Following the Nipplegate controversy, Janet finds herself blacklisted; refusing to accept defeat, friends and fans fight for her right to be recognised as a true performing legend.