Jiva!
A street dancer juggling a dead-end job, family duties, and a rocky love life realises her moves are her ticket out of her working-class Durban township.
Dala What You Must
In Umlazi, Ntombi is torn between family duties and her dream of winning the Jiva Loxion dance competition.
The Trollies
After bringing two frenemies on board, Ntombi struggles to complete her dance crew; political scandal threatens to upend Vuyiswa's cushy lifestyle.
Vuyiswa's flakiness starts to get on Ntombi's nerves; later at the club, the Trollies must impress the judges during a flash round or be eliminated.
Ntombi wrestles with guilt over her mother's accident; short of options, Vuvu calls on an old friend; Nathi tries to smooth things over with Ntombi.
Ntombi connects with Bheki, while Menzi surprises Vuvu; with the best pantsulas and bhengas on display at the finals, the Trollies strive to hold their own.