Jury Duty
Chronicling the inner workings of an American jury trial through the eyes of juror Ronald Gladden, who doesn't realize that everyone, except him, is an actor.
Voir Dire
Ronald Gladden arrives for jury selection, unaware that an entirely fictional court case has been created just for him; he meets some of the other jurors-to-be, including famous actor and reluctant juror James Marsden.
Opening Arguments
Ronald and other jurors move into their hotel and adjust to sequestered life; in court, the defence struggles with their opening statement and a horrible accident leads to a devastating loss for the jury.
The jurors' eccentric behaviour presents a challenge for Ronald as their newly-appointed foreperson; Jeannie urges Noah to find out the truth about his girlfriend Heidi and her mysterious friend Cody.
A suspicious discovery during a surprise field trip to the scene of the incident sheds new light on the case.
Details the cast and director's commentary on how production was able to create episode five in which things turn for the worse for the defendant; at the hotel, James gets Ronald's help in auditioning for the role of a lifetime.
The defence is on the ropes after a series of questionable strategic moves; Ken is in a bind after teaching Ronald to play a Korean board game.