Kafka
The story of Franz Kafka's life from different perspectives. Presenting his difficult relationship with his domineering father Hermann, his deep friendship with Max Brod and his various love affairs.
Domineering Herman Kafka's fractious relationship with his son has stimulating effects on Franz's writing, especially after Franz's friend, Yitzhak Löwy, has a confrontation with Herman.
Writer Milena Jesenská recognises Franz's genius in a way that only Max Brod has done so far. A passionate attachment could develop, if Franz doesn't get in the way.
Riddled with tuberculosis, Franz meets his last great love, Dora Diamant, at a spa town. While his physical condition deteriorates, his creative vision flies.