Kinshasa Collection
Kinshasa is the center of the emerging Congolese fashion industry. It's no wonder that Europeans also want to make money from it. The focus is on Kinshasa's fashion enthusiasts and the increasing global interdependence of the unregulated flourishing textile trade between the Democratic Republic of Congo, China and Europe.
The Pitch - A film team presents their "Kinshasa Collection" project to a big advertising agency. To win the contract, they need to pre-finance a video clip.
The Deal - The team is under pressure to succeed. But collaboration with influencers and fashionistas isn't free. Is this blackmail or the best deal for both sides?
The Investment - In Guangzhou's African neighborhood, “Chocolate City,” the film team wants to accompany the fashion buyers to their suppliers. But the fashionistas fear that the presence of a white film team could drive up prices.
The Label - The grand finale is just around the corner: the “Kinshasa Collection” is complete and can finally be presented on a Berlin catwalk.