Last Resort
While deep beneath the ocean's surface, the US ballistic missile submarine Colorado receives orders, over a line designated for use only when the homeland has been wiped out, to fire nuclear weapons at Pakistan. When the crew refuses to fire without confirmation of orders, the Colorado is fired on and those aboard declared enemies of the United States. Having nowhere else to turn, the captain brings the men and women of the Colorado to an island, where they find refuge and a chance at a new life, even as they work to clear their names and go home.
Chaplin heads up the search for three missing crew members, while Kylie and Admiral Shepard discover more details about that questionable order.
Marcus and Sam learn they've been charged with treason, but a greater threat looms. Back home, Christine is visited by a friend of Sam's.
While Marcus and Sam enter into tense negotiations with the US government, Grace takes control of the Colorado on a perilous repair operation.
Blindsided by an attack unlike anything they've experienced before, a confused Marcus and Sam race to save the sub and defend the island.