Leave No Trace
Peru
Exploring Peru's Sacred Valley of the Incas with host Richard. From there, travelling to the cliff-hugging Skyventure Lodge, the ancient city of Machu Picchu, and the Inkaterra Peruvian Bear rehab project.
In Thailand, ancient Siam meets privacy and 'intelligent luxury' at Soneva Kiri, an award-winning luxury resort located on Koh Kood, the country's fourth-largest island.
Richard visits media mogul Ted Turner's 600,000-acre Vermejo Park Ranch in New Mexico, dedicated to conservation and reintroducing a number of endangered species. Richard also explores historic sites along the Sante Fe Trail.
Richard journeys deep into Chile's Patagonian rainforest and the Huilo Huilo Biological Reserve, where he visits hotels that look like either a mushroom or a fairytale kingdom.
Richard returns home to Scotland to explore remote islands, help harvest kelp for an acclaimed gin, visit ruins and learn the history of Harris Tweed.