Maya the Bee
Maya is a little bee with a difference: fond of adventures, she has left the hive to live freely in the meadow. Brave and above all curious, she explores nature to discover its secrets accompanied by her inseparable friends, Willy and Flip.
With the official Queen messenger being absent, Miss Cassandra organises a contest to select the new junior messenger. Maya, Willy, Lara, Max and Shelby will compete against each other during a wild race through the meadow.
Maya and Willy cross the forest to see a very rare flower, the moonflower, but they get caught by the night and get lost. Luckily, they can count on a firefly to help find their way back.
Maya and Willy discover an abandoned bottle. As Willy enters the bottle to taste the sweet liquid, the bottle rolls away and takes Ben's ball with it. Both disappear in the heart of the forest.