Metal Cardbot
After their planet explodes, sentient machines called Cardbots travel to Earth, where they disguise themselves as regular vehicles until a young BMX rider befriends them and finds a device to power them up.
The town is thrown into chaos because of Mega Trucker, as he cannot help but dance when he hears music. Jun teams up with Blue Cop for the first time and attempts to seal Mega Trucker.
A fire truck begins going around extinguishing every fire it sees. As people start to suffer due to this, Jun lures the fire truck to the school and summons a Metal Cardbot with Metal Breath for help.
A transparent figure follows Jun on the way to school and after school. Blue Cop, who discovers the identity of this figure, finds Metal Cardbot Shadow X and attempts to seal it with Jun.