Miracle Materials
From Concrete to Clay
A series exploring the building materials of tomorrow. This episode looks at the different materials that could replace reinforced concrete in the future.
Wood and Bamboo
Steel and concrete have built the modern world. But in the future, we will have to build differently with climate-friendly and renewable raw materials. Could wood and bamboo provide the answer?
Episode three of the series that explores the sustainable building materials of the future. What if we could be inspired by organic structures, or even make living buildings?