Missing In Alaska
Although it's not as famous as the Bermuda Triangle, the Alaska Triangle has more unsolved missing-person cases than any other location on Earth - more than 20,000 people have vanished in the area in the last 50 years. There are a number of theories about what causes the disappearances, ranging from local predators to the rugged, dangerous terrain. A team of investigators work with local experts and eyewitnesses to try to solve the mysteries. They gather evidence, conduct tests and explore local myths to try to determine the most viable explanation for each case they explore.
Vanished in a Vortex
In 1950, a military transport plane disappears in the Alaska Triangle with 44 people on board. Could a space-time vortex have transported the plane to another dimension?
A mountain climber disappears near Mt. Hayes, where UFO sightings are rampant. Using eyewitness and expert testimonials, the team looks for evidence of potential extraterrestrial abductions in the Alaska Triangle.
The team investigates a top secret government facility known as HAARP. They suspect an electromagnetic generator could be driving people to disappear in the Alaska Triangle.
The team follows a trail that could lead directly into an ice cave, the den of deadly small human-like creatures.
A huge beast is spotted in the woods of Alaska, in the same area with a myriad of missing person reports. People describe a wolf-like beast.