Monsters Inside Me
Part horror movie, part medical detective story, `Monsters Inside Me' depicts what happens when people fall prey to an infection from a parasite, those nasty microscopic creatures found in water, soil and even in the air. Victims' stories are retold, including how doctors and scientists attempt to unravel each case before it's too late. Biologist Dan Riskin, assisted by doctors and experts who witnessed each case, leads the scientific discussion about each parasite.
Sleeper Cells
These are all stealthy predators that get inside their hosts and lie dormant until it's time to strike. Dangerous and hard to detect, these are silent killers.
Outbreak
Doctors and scientists are fighting a war against some of nature's deadliest creatures, parasites. Including a flesh-eating monster on the loose in Texas.
Bed bugs, botflies and parasitic worms. Parasites such as these have perfected the art of reproduction, making them the most successful life form on the planet.
At the heart of many mysterious illnesses are stealthy creatures who have taken up residence in their unsuspecting host – this is the world of the parasites!