Monty Don's Adriatic Gardens
Monty visits a spectacular garden made by an Englishman with Greek connections, and meets with the widow of the English writer Gerald Durrell who takes him up into the mountains on a wildflower trail. From there Monty travels to Athens, where the study of botany first began.