Mr Bates vs The Post Office
The extraordinary story of the greatest miscarriage of justice in British legal history, where hundreds of innocent sub-postmasters and postmistresses were wrongly accused of theft, fraud and false accounting due to a defective IT system.
The first part of a four-part drama series. Mysterious financial losses lead the Post Office to sack and prosecute village subpostmasters who have no way to prove their innocence.
Alan Bates and the subpostmasters begin their fightback with new allies in Westminster, but first they must convince an independent investigator of their honesty.
Alan allies with the Post Office in the hope his friends can get justice at last, but can he trust the people who have let them down so badly?