Mystery Road
Gone
When an abandoned truck is found in a cattle station, Senior Sergeant Emma James and Detective Jay Swan are tasked with investigating what happened to local boy Marley, the driver. CCTV footage shows that he was with Reese, a backpacker, who is also missing.
Blood Ties
Marley's uncle, Larry, is released from prison, but the town is less than enthusiastic to receive him back. Jay and Emma investigate whose blood they found on the road, then Reese's girlfriend, Georgia, arrives in town and gives the police information about him.
After a confrontation between Georgia and Shevorne, who both claim to be Reese's girlfriend, pressure builds on Shevorne to tell the police what she knows. Jay and Emma search Larry's compound, while Jay's daughter, Crystal, gets a job with the local rodeo.