No Escape
The Blue
When a yacht called 'The Blue' is found empty at sea, Lana is questioned by Australian police. Lana and best friend Kitty charmed their way onto The Blue in the Philippines.
Happy New Year
Following their lucrative discovery, Lana and Kitty's plan to run off comes up against unexpected obstacles. In Australia, police pressure increases on Lana and a body found in the water is identified.
Joseph learns the dangerous story behind the crew's discovery. Denny's offer to help replace Lana and Kitty's passports puts them in even more danger, while Lana is keeping secrets from the rest of the crew. In Australia, The Blue is towed in.
As tensions mount between the crew, a vote is held and a crew member is kicked off. After losing the boat on its tail, the Blue sails straight into a violent storm. Filipino detective Reyes tracks down Lana in Australia.
During a drug-fuelled party on deck Kitty unravels and is haunted by what she and Lana left in the UK. An unexpected return has disastrous consequences. Lana reunites with one of the crew in Australia but Reyes casts doubt on their version of events.
When Aaron forbids Lana and Kitty from leaving The Blue at Palau, Lana makes a plan for them to escape. In Australia, Lana is torn between who to trust, until she makes a shocking discovery.