Arman reluctantly embarks on a submarine research trip sponsored by his father; at the Incirlik Air Base, Hatice reports an unusual radiometer reading.
Amid a search for survivors in Kos, Arman and Defne rush to find Kenan before sunrise; Felix and Cem scramble to restore electric power to the town.
Inside the submarine, tensions come to a head between Arman and Umut; when Baris' actions unravel, Erenay confronts an impossible dilemma.
Arman and Yonca must swim out to fix a rupture, but the submarine is still in jeopardy; the Yakamoz crew discovers an intruder.
After Hatice reveals a shocking truth about Erenay, Umut and Yonca begin to suspect Defne; the crew tracks an aeroplane; Cem makes a devastating choice.
Umut decides to switch course and head for a seed vault in Norway; Hatice snoops inside Defne's room; the crew docks in Spain, and carnage ensues.