One Lane Bridge
During a murder investigation at Queenstown's infamous One Lane Bridge, ambitious young Detective Ariki Davis inadvertently reawakens a spiritual gift that endangers the case, his career and his life.
Detective Ariki Davis arrives in Queenstown where he sticks out as a Cook Island Māori; after a farmer turns up dead at the bottom of One Lane Bridge, tensions quickly escalate between Ariki and D.S.S. Stephen Tremaine.
Stephen's initial suicide theory is upgraded to a homicide investigation as motives and suspects surface; mysterious signs start to haunt Ariki, who struggles to interpret what they mean, both for him and for the case.