Youth of May
In Gwangju in the spring of 1980, youths seek to follow their destiny, unaware of the historic but chaotic times that are about to befall them.
Hwang Hui-tae heads to Gwangju to fulfill a patient's last wish. Kim Myeong-hui gets a chance to study abroad, but is short on airfare.
Myeong-hui attempts to leave a bad impression on Hui-tae, hoping to never see him again. Hui-tae, rather enjoying the act, seeks to prolong the affair.
Hui-tae and Lee Su-ryeon keep up the charade a little longer, using the situation to their advantage. Hwang Gi-nam keeps track of his son's whereabouts.
When Myeong-hui is unable to make time for Hui-tae on her day off, he volunteers to follow her wherever she goes. Su-ryeon gets a mysterious phone call.
Upon Myeong-hui's request, Hui-tae makes a surprising announcement to Su-ryeon's family. Myeong-hui finds help getting her passport processed on time.
Myeong-hui's choice to follow her heart is met with strong pushback. Lee Su-chan calls Hui-tae up for drinks, but offers a word of warning instead.